ارسال شده در 24 مارس 1403 ساعت 12:00 بعد از ظهر.

جاگوار می خواهد با تعریف و تعریف مفاهیم مدرن ، ارزش ها و اهداف برند خود را به طور کامل تغییر دهد. سال گذشته ، این شرکت یک آرم جدید را راه اندازی کرد و یک کمپین گسترده اوقات فراغت برند ایجاد کرد. اما این کمپین و البته هویت بصری جدید جگوار چنان بحث برانگیز بود که باعث ایجاد موجی از انتقاد در شبکه های اجتماعی شد. این انتقاد همچنین به رسانه ها جلب شد و کار به جایی رسید که مدیر گروه نوآوری جگوار اصرار داشت که تیم وی این تغییرات را تحت تأثیر محرک های سفید به ارمغان نیاورد!
اما آنچه باعث منفی ترین واکنش ها شد ، تغییر آرم نبود ، بلکه یک تبلیغ مبهم بدون نمایش ماشین بود. این کلیپ مدل هایی با رنگ های جسورانه و جسورانه نشان داده است. برخی از انتقادات تبلیغات را به عنوان تمایل به “بیدار شدن” تعبیر می کردند و معتقد بودند که جاگوار دیگر جگوار قدیمی نیست.
دفاع از مدیرعامل Jaguar از تغییر هویت برند
پس از کاهش اختلافات ، مدیرعامل Jaguar ، رودون گلوور ، اخیراً مصاحبه ای با مجله انگلستان Etto Express انجام داد. آقای گلوور در مصاحبه خود به صراحت از تغییرات برند دفاع کرد ، اما وی همچنین اعتراف کرد که تجارت وی در راه انتقال پیام اشتباه کرده است. او همچنین فکر می کند که باید تغییرات اساسی در برند جگوار ایجاد شود.
یکی از بزرگترین انتقادات مربوط به قانون برند جگوار ، احتمال از دست دادن مشتریان قدیمی برند است. بسیاری بر این باورند که جاگوار با اصلاح روش و حرکت به سمت اتومبیل های برقی و طراحی مدرن ، با گذشته خود شکاف عمیقی ایجاد کرده است. اما آقای گلوور می گوید که برند وی هرگز نمی خواست مشتریان سنتی را رها کند یا به سادگی پیام های فرهنگی ارسال کند. او گفت:
ما هرگز قصد نداریم بگوییم که هدف ما تنوع فرهنگی است. “مدل های انتخاب شده در این اطلاعیه مدرن ، جسورانه و سازگار با شخصیت ماشین بودند.”
وی همچنین خاطرنشان کرد: الگوریتم های شبکه های اجتماعی اظهار نظرهای منفی را تقویت کرده و باعث شده است که برخی از افراد که اساساً خریداران هدف جاگوار نیستند.

استراتژی جدید جگوار ؛ فروش کمتری اما گران تر!
جاگوار در سالهای اخیر با افت شدید فروش جهانی روبرو شده است. این برند که در سال ششم توانست 6000 وسیله نقلیه بفروشد ، سال گذشته فقط 6000 اتومبیل به مشتریان تحویل داد! با این حال ، مدیرعامل Jaguar اصرار دارد که کاهش فروش بخشی از استراتژی جدید برند است و آنها می خواهند مشتریان جدید و سطح بالایی را به خود جلب کنند! طبق پیش بینی های این شرکت ، 5 ٪ از مشتریان فعلی این برند قادر به خرید مدل های جدید نخواهند بود و تنها 5 ٪ از آنها به اتومبیل های آینده جگوار روی می آورند! آقای گلوور در یک نظر بازتاب گفت:
ما به مشتریان جدید احتیاج داریم. تغییر مفهوم برند به زمان نیاز دارد و باید مطابق یک محصول بسیار جذاب باشد ، زیرا تبلیغات به تنهایی کافی نیست. “”
جاگوار در چندین اتومبیل برقی باقی مانده است
در حالی که بسیاری از تولید کنندگان خودرو ، از جمله پورشه ، ولوو و لوتوس ، استراتژی برق خود را تجدید نظر می کنند ، جاگوار اعلام کرده است که کاملاً مصمم به تولید اتومبیل های برقی است. اولین محصول Jaguar پس از تحول برند شبیه به طراحی مفهوم نوع 1 خواهد بود.
تجربه خرید لوکس تر با نمایندگی های کمتری
جگوار نه تنها محصولات خود را مجلل تر و گران تر می کند ، بلکه تجربه خرید ماشین را نیز تغییر می دهد. نمایشگاه های این برند دارای اتاق استراحت هستند و غذاهای ارائه شده در این مراکز توسط سرآشپزهای میشل استار تهیه می شوند. علاوه بر این تغییرات ، شبکه نمایندگی Jaguar 5 ٪ کاهش می یابد و تنها تعداد محدودی از نمایشگاه ها باقی می مانند.