اخبار جدیدی از پروژه بزرگ ایران خودرو برای فیس لیفت تارا منتشر شده که به دو پیشرانه توربوشارژ و توربو هیبرید اشاره دارد. همچنین گیربکس اتوماتیک دندهای با سیستم دبل کلاچ برای این خودرو ارائه خواهد شد.


تقریباً پنج سال از تولید تارا گذشته است. این سدان کامپکت ایران خودرو، فیس لیفت پژو ۳۰۱ است و بر اساس پلتفرم بومیشده PF1 پژوسیتروئن ساخته شده که در خودروهایی مانند پژو ۲۰۸ و ۲۰۰۸ نیز بکار رفته است. پس از خروج پژو از ایران به دلیل تحریمها، ایران خودرو به تنهایی پروژه را ادامه داد و در دی ۱۳۹۸ پروژه K132 را تصویب کرد. تارا در بهمن ۱۳۹۸ رونمایی شد و تیر ۱۳۹۹ پیشفروش آن آغاز گردید.
اطلاعات رسمی درباره مشخصات تارا جدید هنوز منتشر نشده است. براساس شایعات، مدل توربوشارژ از موتور EFP بهره میبرد که نسخه ارتقا یافتهای از موتور ۱۶۵۰ سیسی EF7 است و برای تارا توربو، قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر ارائه میکند. این مشخصات احتمالاً باعث میشود که شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت حدود ۹ ثانیه و مصرف سوخت میانگین ۸ لیتر در صد کیلومتر باشد.
در مدل هیبرید، به نظر میرسد موتور یک لیتری توربو همراه با موتور برقی عرضه خواهد شد. هدف از تولید تارا هیبرید کاهش مصرف سوخت و افزایش مسافت پیمایش بدون توقف است و ایران خودرو تمرکز زیادی بر افزایش شتاب و قدرت آن ندارد. احتمالاً قدرت حدود ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور حدود ۲۲۰ نیوتن متر برای این مدل پیشبینی میشود. مصرف سوخت میانگین در حدود ۴ لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برابر با ۱۰ ثانیه برای این خودرو محتمل است.