۰۸:۳۰ – ۰۸ خرداد ۱۴۰۴
باشگاه خبرنگاران جوان – حمیدرضا خانمحمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تأکید رئیسجمهور بر مردمیسازی آموزش و پرورش اظهار داشت: رئیسجمهور ۳۰ نشست تخصصی در زمینه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی برگزار کرده که این موضوع بیانگر عزم جدی دولت برای تحول در نظام آموزشی است.
وی افزود: الگوی عملی نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی با امضای وزرای آموزش و پرورش و کشور ابلاغ شده و حامیان و منابع مالی این طرح نیز مشخص شدهاند. تعهدهای خیران از ۷.۷ همت به ۱۸.۶ همت افزایش یافته که نشاندهنده اعتماد آنها به این نهضت است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر ضرورت ایجاد فضاهای آموزشی جذاب و پیشرفته ادامه داد: مولدسازی ظرفیت دیگری است که از طریق تغییر کاربری مدارس تخریبی و بلااستفاده میتوان درآمد اختصاصی برای آموزش و پرورش ایجاد کرد و اجرای پروژههای در حال احداث را تسریع نمود.
خانمحمدی گفت: سال گذشته استانداردسازی سیستمهای گرمایشی در حدود ۱۹ هزار کلاس درس انجام شده است.
وی همچنین بیان کرد مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانشآموز در سراسر کشور باید ساماندهی شوند و این مدارس حذف نخواهند شد بلکه به منظور بهبود شرایط آموزشی ساماندهی و بهسازی میشوند. پیشبینی میشود سازمان نوسازی با همکاری خیرین مدرسهساز تا هفته دولت حدود هزار مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ دانشآموز را ساماندهی کند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: این سازمان برنامهریزی کرده که تا مهر ۱۴۰۴، ۳ هزار مدرسه جدید به دانشآموزان تحویل داده شود. همچنین درباره مشارکت خیرین مدرسهساز خاطرنشان کرد که حدود ۵۶ درصد ساخت مدارس در کشور بر عهده خیرین است که نقش مهمی در نوسازی و بهبود زیرساختهای آموزشی دارند.
منبع: ایسنا