منتشر شده در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۴ ساعت ۱۱:۰۰


تویوتا لندکروزر FJ40 که از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۰۱ در بازارهای مختلف حضور داشت، هنوز هم در دل دوستداران خودروهای آفرود کلاسیک جایگاهی عالی دارد. به خاطر همین محبوبیت، شرکت «لگاسی اوورلند» تصمیم گرفته این شاسیبلند ژاپنی را بازسازی کند و نسخهای نوآورانه و بهروز از آن ارائه دهد. این نسخه جدید، بدون اینکه اصالت مدل اصلی را از بین ببرد، از نظر ظاهر و تکنولوژی پیشرفتهای قابل توجهی دارد و بسیار جذاب است.
بازسازی شاسی و تعویض موتور
طبق گزارش آخرین خودرو، شرکت لگاسی اوورلند ابتدا تمامی قطعات FJ40 را جداکرده تا به شاسی دسترسی پیدا کند. در این مرحله، شاسی بازسازی شده و موتور اصلی خودرو برداشته شده است. پس از تعمیر شاسی، موتور جدیدی که یک V8 ساخت جنرال موتورز با حجم ۵.۸ لیتر است، نصب شده. این موتور برای بهینهسازی مصرف سوخت به سیستم پاشش الکترونیکی مجهز شده و دارای رادیاتور آلومینیومی برای خنککاری بهتر است. همچنین، اگزوز استاندارد با نمونهای از جنس استیل ضدزنگ جایگزین گردیده است.

در مرحله بعد، تیم مهندسین لگاسی اوورلند گیربکس این تویوتا FJ40 را با کلاچ جدید و دنده کمکی بهبود یافته جایگزین کردهاند. همچنین نصب شفتهای جدید در جلو و عقب و ارتقاء سیستم ترمز از دیگر تغییرات مهم به شمار میرود.

تجدید نظر در بدنه و کابین
در حوزه بدنه، لگاسی اوورلند سقف فلزی قدیمی را با سایبانی پارچهای جایگزین کرده تا تجربه بهتری از ماجراجویی در طبیعت فراهم شود. درها، دستگیرهها و لاستیکهای قاب در بهروز شدهاند و رینگهای ۱۵ اینچی سومیتومو ترکیبی از زیبایی، اصالت و عملکرد فنی را به این خودرو بخشیدهاند.
کابین تویوتا FJ40 نیز با استفاده از پدهای درب جدید و روکش دستهدنده تازه نوسازی شده است، اما برخلاف بسیاری پروژههای مدرن، خبری از سیستمهای پیشرفته سرگرمی یا اینفوتینمنت نیست؛ تصمیمی که تمرکز را بر سادگی و بهرهوری خودرو حفظ میکند.

نسخه ارتقا یافته FJ40 با حفظ سبک اصیل آفرود و افزودن موتور قدرتمند آمریکایی، تجهیزات مدرن و ویژگیهای راحتتر برای استفاده روزمره، نمونهای برجسته برای کسانی است که دنبال ترکیب اصالت و عملکرد فنی نوین هستند. بدون شک، این مدل توجه هر علاقهمند به خودروهای کلاسیک و آفرود را به خود جلب خواهد کرد. تا به امروز اطلاعاتی در مورد قیمت این پروژه منتشر نشده است.

