
از زمان راه اندازی آن در سال 2 ، هوندا NT1100 ، بر اساس دوقلوی آفریقا ، به یک سال ورزشی محبوب در اروپا تبدیل شده است و در سال ششم جدول فروش بوده است. این موفقیت منجر به معرفی مدل 2 با به روزرسانی های مهم ، از جمله نسخه جدید NT1100 با سیستم تعلیق الکترونیکی و استفاده از چشمه های نیمه فعال شد.
این به روزرسانی ها بر اساس پذیرش مشتری است و شامل افزودن ویژگی های لوکس و فن آوری های جدید ، رعایت آخرین استانداردهای انتشار و بهینه سازی طراحی ظاهر است ، در حالی که اصول موفقیت NT1100 دست نخورده باقی می ماند.
مزایا و معایب
مزایا:
+ تعلیق نیمه فعال جدید باعث بهبود کیفیت رانندگی و دستکاری شده است.
+ ترمز ضد بلوک (ABS) ، کشش و گیربکس DCT اکنون به مایل موتور سیکلت حساس هستند.
+ همیشه یک موتور سیکلت راحت ، ضعیف و مؤثر برای استفاده روزانه است.
مضرات:
-Kawasaki Ninja 1100SX بهتر کار می کند.
-طراحی شیشه جلو اتومبیل جدید به بالاترین میزان می تواند سر و صدای زیادی ایجاد کند.
کنترل های DCT-ES بسیار پیچیده و بی معنی هستند.

عملکرد و تکنیک موتور
ماهیت موتور دوقلوی خطی 2CC با یک مدل فرز 2 -Degree 2 تغییر نکرده است. با این حال ، استانداردهای جدید انتشار یورو 2 که به طور دقیق تر تولید گازهای گلخانه ای را کنترل می کنند ، هوندا را چند تغییر کرده است.
بر خلاف موتورهای خاصی که به دلیل این تغییرات قدرت کمتری دارند ، هوندا با افزایش ضریب چگالی 0.5: 1 تا 2.5: 1 تا 2 میلی متر به 2 میلی متر و با اضافه کردن مجرای ورودی 2 میلی متر در جعبه ، توانست این محدودیت ها را جبران کند.

نتیجه این تغییرات ، نگهداری 1.5 اسب بخار (1 کیلو وات) تا 2 دور در دقیقه است ، اما این زوج از 2 نانومتر به 5 نانومتر افزایش می یابد و در 2 دور در دقیقه به اوج خود می رسد. تغییر مهم دیگر ، افزودن محور شش ضلعی IMU برای مدیریت توان خروجی ، ترمز موتور ، کنترل کشش HSTC ، کنترل ناگهانی جلو (ویلی) و سیستم ترمز ABS است.
جعبه دنده دوتایی (DCT) نیز به روز شده است و اکنون با سرعت کم (زیر 2 کیلومتر در ساعت) نرمتر است. علاوه بر این ، نقاط جبران دنده برای هماهنگی بهتر با افزایش زوج تعریف می شوند.
مانند گذشته ، موتور سیکلت دارای یک موتور سیکلت شش سرعته است و گیربکس DCT به طور خودکار یا نیمه متاتیکی کار می کند. در حالت اتوماتیک ، حالت D برای بهره وری بهتر انرژی و سه ثانیه برای عملکرد ورزشی در نظر گرفته شده است.

سیستم کنترل و تعلیق
سیستم IMU شش محور نقش مهمی در بهبود دستکاری مدل 2 NT1100 ، ساخت سیستم های کنترل کششی و عملکرد ABS در پیچ ها دارد. مدل استاندارد همچنان دارای پیش ساخت تنظیم مضاعف 5 میلی متر و 5 میلی متر و تنظیم مشابهی از نمایشگاه عقب است.
مدل تعلیق الکترونیکی جدید NT1100 با تعلیق نیمه هادی های دوره Showa تحویل داده می شود. این سیستم با استفاده از سنسورهای IMU سرعت و کمیت حرکت مضاعف را تغییر می دهد و پارامترهای میرایی را در کمتر از 1 گنگ اصلاح می کند.
سیستم ERA چهار حالت دارد:
شهری (شهری)
توریستی (تور)
باران (باران)
یک حالت شخصی که در مورد انتخاب کاربر و تنظیمات اولویت اعمال می شود.

مدل تعلیق الکترونیکی NT1100 فقط دارای یک گیربکس DCT است و نسخه دستی در دسترس نیست.
وزن موتور سیکلت بسته به نسخه انتخاب شده متفاوت است:
مدل استاندارد: 1 کیلوگرم
مدل دوتایی: 1 کیلوگرم
جعبه های جانبی اضافه شده: 1 کیلوگرم
راحتی و مصرف سوخت
مهمترین تغییر برای افزایش راحتی ، تعلیق نیمه فعال است ، اما تغییرات دیگری ایجاد شده است:
زین جدید: پشت زین راننده 5 ٪ بزرگتر است ، اما جلو برای آسان نگه داشتن زمین باریک است. ارتفاع زین 2 میلی متر است.
شیشه جلو اتومبیل جدید: اکنون دارای پنج مرحله تنظیم با دامنه 2 میلی متر است و با یک دست قابل تنظیم است.
Fender قبل از آن: 2 میلی متر بیشتر اندازه گیری می کند و یک محافظ جدید برای جلوگیری از پاشیدن آب و گل دارد.
مصرف سوخت همچنین با 1.2 لیتر در هر 2 کیلومتر اعلام شده است که به دلیل مخزن 1.2 لیتری ، ساحل تقریباً 2 کیلومتری را فراهم می کند.

تجهیزات و فناوری
مدل NT1100 دارای چراغ های جدید و نشانگرهای LED پروژکتور در چراغ های روز (DRL) است. قسمت های خاصی از بدن پلاستیک Durabio تجزیه پذیر است که از گیاهان تهیه می شود.
فضای جعبه های جانبی افزایش یافته است و اکنون 2 لیتر در سمت چپ و 2 لیتر در سمت راست فراهم می کند.
واحد جدید لیتیوم یون نیز با یک لیتیوم یون 1.5 کیلوگرم جدید که 1.5 کیلوگرم سبک تر از مدل قبلی است ، برای این مدل انتخاب شده است.
همچنین یک صفحه TFT 5.5 اینچی وجود دارد که از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می کند.

پایان
هوندا NT1100 یک موتور سیکلت قابل اعتماد ، همه جانبه و خوب است. توریستی تر از ورزش است ، اما از موتور سیکلت های توریستی سنگین و بزرگ چالاک تر و سبک تر است. مهمترین تغییر در مدل 2 ، افزودن تعلیق نیمه فعال است که باعث بهبود کیفیت رانندگی به سطح بالاتر می شود. با این حال ، این سیستم فقط در مدل DCT موجود است.
هوندا NT1100 همیشه یک موتور سیکلت ایده آل برای سفرهای طولانی است. راحت ، با مصرف کم ، جاده پایدار ، چابک در ترافیک شهری و کنترل خوب بر روی جاده های سیم پیچ.
فقط نقاط ضعف واقعی این موتور سیکلت دکمه های کنترل پیچیده ، صفحه نمایش شلوغ “تور” و منوهای سخت و گیج کننده آن است. اما این باعث نشده است که NT1100 محبوبیت خود را از دست بدهد و مدل 2 احتمالاً زیاد است.

مشخصات فنی هوندا NT1100
قیمت جدید: از 5 پوند
حجم موتور: 1 سی سی
قطر سیلندر ؛
آرایش موتور: دوقلوی خطی
مشخصات موتور: هشت دریچه ، خنک کننده مایع ، یک مقدار در بالا (SOHC) ، چهار گوش ، زاویه 2 درجه
قدرت: 1.5 اسب بخار (1 کیلو وات) در 2 دور در دقیقه
زن و شوهر: 1 نانومتر در 2 دور در دقیقه
گیربکس: شش سرعت ، انتقال زنجیره ای ، پیروزی مضاعف نیمه BAC (DCT).
متوسط مصرف سوخت: 1.5 لیتر در هر 2 کیلومتر (شکایات کارخانه)
ظرفیت مخزن سوخت: 1.5 لیتر
حداکثر مخزن تخلیه: 1 کیلومتر
سیستم های درایور کمکی: کنترل تنش ، پیچ ABS ، کنترل ناگهانی چرخ های جلو (ویلی) ، کنترل بلند کردن چرخ عقب
شاسی: چارچوب نیمه فولادی
تعلیق
تعلیق جلو:
مدل استاندارد: 2 میلی متر Showa SF-BP
مدل تعلیق الکترونیکی NT1100: نیمه هادی دوره Showa
تعلیق جلو را نصب کنید:
مدل استاندارد: تنظیم قبل از تنظیم
تعلیق الکترونیکی NT11100: فشرده سازی الکترونیکی و تنظیم بازگشت
تعلیق عقب:
مدل استاندارد: دستیار Showa Single-Funner
مدل تعلیق الکترونیکی NT1100: نیمه فعال ERA SEMI -SEMI -SHOWA
تعلیق عقب را پیکربندی کنید:
مدل استاندارد: تنظیم قبل از تنظیم
سیستم تعلیق الکترونیکی NT11100: قبل از بارگذاری الکترونیکی ، فشرده سازی و بازگشت
سیستم ترمز
ترمز جلو: دو دیسک 2 میلی متری ، کولیس چهار پیستون ، ABS روی پیچ ها
ترمز عقب: دیسک 2 میلی متر ، تک کالیپر ، ABS روی پیچ ها
چرخ و لاستیک
چرخ / تایر جلو: 1 / 4ZR2
چرخ عقب / تایر: 1 / 4ZR2
ابعاد و وزن
طول × عرض × ارتفاع: 1.5 میلی متر
صورتحساب محوری: 1 میلی متر
قد غمگین: 1 میلی متر
وزن خالص:
مدل استاندارد: 1 کیلوگرم

